آموزش هشتگ‌های اینستاگرام | هشتگ‌گذاری در اینستاگرام

فهرست مطالب

استفاده از اینستاگرام و نقش پر رنگ این شبکه اجتماعی در بازاریابی الکترونیکی نشان دهنده اهمیت و محبوبیت این اپلیکیشن اجتماعی در سراسر دنیا است.
هشتگ‌های اینستاگرام از آن دسته ابزارهایی هستند که درعین‌حال که کاربردهای بسیاری دارند، کاربران را با ابهامات بسیاری روبروی می‌کنند.

در این مقاله تخصصی از وبلاگ فالو مارکت قصد داریم در ابتدا شما را با مفهوم هشتگ و سپس نحوه کار با هشتگ‌ها در اینستاگرام آشنا کنیم.
با ما باشید.

آموزش هشتگ‌های اینستاگرام | هشتگ‌گذاری در اینستاگرام

 

هشتگ چیست؟ | آشنایی با هشتگ‌های اینستاگرام

هشتگ ها یک ابزار مهم هستند که می‌توانند سرنوشت کسب و کار آنلاین شما را دگرگون کنند. قبل از ارائه یک تعریف جامع از هشتگ ها، اجازه بدهید تا با ذکر یک مثال، شما را هر چه بیشتر با نحوه کارکرد هشتگ‌های اینستاگرام آشنا کنیم.
عملکرد هشتگ‌ها به مثابه یک کتابخانه‌ی بسیار بزرگ می‌ماند. کتابخانه‌ای که کتاب‌ها در آن به صورت منظم دسته‌بندی و چینش شده‌اند. در این کتابخانه عظیم، شما به راحتی می‌توانید کتاب‌های متنوع با موضوعات خاص و متفاوت را بیابید. همچنین تعداد کتاب‌هایی که برای هر موضوع وجود دارد را نیز می‌توانید رصد کنید.
حالا فرض کنید شما یک نویسنده هستید، در این صورت می‌توانید موضوع کتاب خود را به کتابخانه ارسال کنید تا کتاب شما بر اساس برچسب ذکر شده در لیست آن موضوع قرار بگیرد و در کتابخانه برای عموم در دسترس باشد.

دقیقا هشتگ‌ها هم چنین هستند. همگی آن کتاب‌ها مانند پست‌ها و استوری‌هایی هستند که در اینستاگرام پیدا می‌شوند. با تعیین کردن هشتگ برای هر پست و استوری، محتوای شما برچسب‌گذاری شده و امکان جست‌وجوی و بیشتر دیده شدن آن توسط کاربران فراهم می‌شود.

هشتگ‌ها چگونه کار می‌کنند؟

هر کلمه‌ای که در کنار علامت # (شارپ) قرار بگیرد در اصطلاح فنی، به یک متاتگ تبدیل می‌شود. متاتگ این توانایی را به آن کلمه می‌دهد که بتواند روی آن کلیک کرده و سایر محتواهایی که با آن کلمه برچسب‌گذاری شده‌اند را مشاهده کند.
با توجه به این نکته، هر یوزری که در اینستاگرام برای پست یا استوری خود هشتگ استفاده می‌کند، شخص جست‌وجو کننده می‌تواند با استفاده از هشتگ های مرتبط، آن پست یا استوری را پیدا کند.
هشتگ ها برای کاربرانی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند و افرادی که در حال جست‌وجوی مطالب موردنظر خود هستند، کاربرد دوطرفه دارد و به هر دو طرف برای رسیدن به هدف اصلی در فضای اینستاگرام کمک می‌کند.

 

آموزش هشتگ‌های اینستاگرام | هشتگ‌گذاری در اینستاگرام

چگونه از هشتگ‌ها در اینستاگرام استفاده کنیم؟ | راهنما کار با هشتگ‌ها

استفاده از هشتگ اینستاگرام پیچیدگی زیادی ندارد. فقط کافی است علامت # را در متن پست یا استوری خود قرار داده و بلافاصله پس‌ از آن عبارت موردنظر خود را بنویسید. اگر هشتگ موردنظر شما، بیشتر از یک کلمه است نباید بین کلمات فاصله، علامت، نقطه و دیگر کاراکترها قرار بگیرد و برای بهم نخوردن کلمات، فقط مجاز هستید از زیر خط یا underline استفاده کنید.

برای نمونه اگر شما بخواهید عبارت سایت فالو مارکت را در اینستاگرام جست‌وجو کنید و یا آن را به پست‌های خود اضافه کنید باید به این صورت تایپ کنید: #سایت_فالومارکت یا #سایت_فالو_مارکت
هشتگ ها در زبان انگلیسی به کوچک یا بزرگ بودن کلمات حساس نیستند و فرقی نمی‌کند که شما Market# یا market# تایپ کنید، درهرصورت هردو نتایج مشابه را برای شما خواهند داشت.
در هشتگ ها استفاده از اعداد بدون فاصله با کلمات یا بعد از underline  قانونی هستند اما از استفاده از سایر کاراکترها و @، هشتگ شما را بی ثمر و باطل می‌کند.

برای تایپ زیر خط یا underline در سیستم عامل ویندوز می‌توانید از دکمه‌های ترکیبی shift و – استفاده کنید. همچنین در گوشی‌های اندرویدی نیز علامت  _ به‌صورت مجزا روی کیبوردها قابل دسترسی هستند.

دوست داری فالوور‌های اینستاگرامت رو بیشتر کنی؟ شایدم بخوای خرید کامنت توییتر داشته باشی؟ یا شایدم دوست داشته باشی که سابسکرایبر‌های یوتیوبت را چند برابر کنی؟! در هر صورت به صفحه خرید پکیج‌های افزایشی فالو مارکت مراجعه کن و بسته متناسب با خودت رو بردار.

آموزش هشتگ‌های اینستاگرام | هشتگ‌گذاری در اینستاگرام

 

چطور برای پست خود در اینستاگرام هشتگ قرار دهید؟

برای بکارگیری هشتگ ها در پست‌های اینستاگرام فقط باید در قسمت  caption یا توضیحات پست، کاراکتر # را تایپ کنید و اولین کلمه از موضوع موردنظرتان را شروع به نوشتن کنید. سپس ربات هوشمند اینستاگرام به طور خودکار لیستی از محبوب‌ترین هشتگ های اینستاگرام را به شما نمایش خواهد داد. شما می‌توانید از میان نتایج نشان داده شده هشتگ موردنظر خود را انتخاب کنید.

با انتخاب هشتگ مدنظر، این هشتگ برای پست شما نیز انتخاب می‌شود و در قسمت توضیحات قرار می‌گیرد. اگر عبارت موردنظر شما در لیست نمایش داده شده قابل روئیت نبود، با توجه به تکنیک نوشتن هشتگ، عبارت خود را تکمیل کنید و درصورتی‌که هیچ نتیجه‌ای برای عبارت شما در دسترس نبود یعنی این هشتگ برای اولین بار ساخته‌شده است.

برای پیدا کردن هشتگ اینستاگرام، باید وارد قسمت ذره‌بین شده و در کادر بالای صفحه کاراکتر # را به همراه عبارت موردنظرتان تایپ کنید. در این قسمت نتایج مربوط با عبارت موردنظر برای شما نشان داده می‌شود. می‌توانید با کلیک کردن روی هر هر هشتگ به محتوای موردنظر هدایت شوید.

نتایج کلیک کردن هشتگ اینستاگرام

همان‌گونه که در قسمت‌های قبل ذکر کردیم هشتگ ها در اینستاگرام متاتگ هایی هستند که پس از کلیک کردن روی آن‌ها نتایج جدیدی به کاربر نمایش داده می‌شود.
در این قسمت قصد داریم به شما آموزش دهیم که پس ‌از اینکه روی هشتگ‌ها کلیک کردید نتایج نشان داده شده به چه معنا و مفهومی هستند.
پس از کلیک کردن در هر هشتگ اینستاگرام به صفحۀ جدیدی منتقل می‌شوید که شامل 3 بخش کلی است:

پست‌های پرطرفدار

این دسته‌بندی شامل تعداد 9 پست می‌باشد که در ستون Top Posts نمایش داده می‌شوند. این پست‌ها معمولا بیشترین آمار بازدید، لایک و یا کامنت را داشته‌اند. چنین پست‌هایی توسط افرادی که تعداد بسیار زیادی دنبال کننده دارند یا بسیار معروف هستند، قرار داده می‌شوند.

پست‌های اخیر

پست‌های اخیر که در ستون Most Posts قرار می‌گیرند تمام پست‌هایی هستند که از هشتگ مربوطه استفاده کرده‌اند. در این ستون پست‌ها بر اساس بازۀ زمانی منتشرشده منظم و نمایش داده می‌شوند.

هشتگ های مرتبط

در قسمت Related Hashtags یا هشتگ های مرتبط فهرستی از هشتگ هایی که با هشتگی که شما خواهان جست‌وجوی آن بوده‌اید، مرتبط هستند نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از این هشتگ ها علاوه بر اینکه برای محتوای موردنظر خود استفاده کنید، می‌توانید از محتوای به اشتراک گذاشتۀ موجود نیز برای دریافت اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

 

آموزش هشتگ‌های اینستاگرام | هشتگ‌گذاری در اینستاگرام

 

سخن آخر

تیم فالو مارکت بنا بر رسالت همیشگی خود در راستای ارتقا وضعیت شبکه‌های اجتماعی هموطنان، اقدام به تولیدمحتوا بهینه در زمینه افزایش فالوور، افزایش دنبال کننده و کمک هر چه بیشتر برای محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام می‌کند.
یکی از تکنیک‌های رایج برای محبوبیت سریع‌ در اینستاگرام، کمک گرفتن از هشتگ‌ها برای ارائه محصولات و ایده‌های خود به طیف گسترده‌ای از مخاطبان می‌باشد.
از هشتگ‌ها به طور هدفمند استفاده کنید تا شاهد افزایش لایک و فالوور اینستاگرام خود باشید.
در پایان برای خرید پکیج‌های افزایش ویو استوری، خرید کامنت توییتر و سفارش فالوور اینستاگرام، از پکیج‌های افزایشی فالو مارکت بازدید کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *