آموزش گام به گام ساخت کانال یوتیوب (به همراه عکس)

آموزش گام به گام ساخت کانال یوتیوب

فهرست مطالب

آموزش ساخت اکانت یوتیوب | آموزش ساخت کانال یوتیوب

آموزش ساخت کانال یوتیوب​ ، یوتیوب یکی از پربازدید‌ترین وب‌ سایت‌های جهان است. افراد بسیار زیادی از طریق کسب درآمد از یوتیوب به پول‌های هنگفتی رسیده‌اند. یوتیوبری یکی از مشاغل پر درآمد دنیا محسوب می‌شود.
شاید شما هم علاقه داشته باشید که وارد دنیا یوتیوب شوید اما با نحوه ثبت نام در یوتیوب آشنایی نداشته باشید. در این مقاله جامع از وبلاگ فالو مارکت، قصد داریم شما را با آموزش ساخت اکانت یوتیوب آشنا کنیم.
با ما همراه باشید.

آموزش ساخت اکانت یوتیوب

اولین قدم برای آموزش ساخت کانال یوتیوب ، ساخت یک اکانت یوتویوب می‌باشد. بعد از تکمیل فرآیند ایجاد حساب کاربری، قادر خواهید بود کانال اختصاصی خود را ایجاد کنید.

مرحله اول: ساخت یا ورود به اکانت گوگل

برای ساخت حساب کاربری یوتیوب روش‌های دیگری هم به غیر از ثبت نام از طریق اکانت گوگل وجود دارد، اما توصیه می‌شود برای استفاده از یوتیوب یک حساب جیمیل گوگل داشته باشید.
از این روی، به وب‌سایت گوگل مراجعه کنید و حساب خود را بسازید. اگر هم از قبل اکانتی دارید، با لاگین کردن، وارد اکانت گوگل خود شوید.

آموزش ساخت اکانت یوتیوب

مرحله دوم: ورود به صفحه یوتیوب

با ساخت یک حساب گوگل، فرآیند ساخت اکانت یوتیوب بسیار ساده‌تر می‌شود. حالا کافیست فقط به سایت یوتیوب مراجعه کنید. با کلیک کردن در سمت راست صفحه، خواهید دید که با موفقیت به حساب یوتیوب خود وارد شدید. به عبارتی دیگر یوتیوب با اتصال به حساب گوگل، برای شما حساب کاربری ساخته است.

چگونه اکانت یوتیوب بسازیم؟

آموزش ساخت کانال یوتیوب

یکی از مهیج‌ترین امکانات یوتیوب، توانایی ساخت کانال می‌باشد. برای ساخت چنل یوتیوب نیاز به پرداخت هزینه اضافی یا خرید نسخه پریمیوم یوتیوب ندارید.
در ادامه به شما نحوه ایجاد چنل یوتیوب را آموزش خواهیم داد.

مرحله اول: وارد شدن به صفحه ایجاد کانال یوتیوب

در ابتدا لازم است، با کلیک در سمت راست صفحه، منو کاربری خود را باز کنید. سپس با گزینه‌ای به نام “ایجاد کانال” (Create a Channel) مواجه خواهید شد. با کلیک بر این گزینه وارد مرحله بعدی شوید.

مرحله دوم: ثبت مشخصات کانال یوتیوب

در این مرحله نیاز به ایجاد یک نام منحصر به فرد برای کانال خود دارید. سعی کنید از نام برند خود استفاده کنید. در نام‌گذاری چنل یوتیوب حتما به جذابیت و نداشتن شباهت اسمی زیاد با دیگر کانال‌ها دقت کنید.
همچنین یک تصویر مناسب برای کانال یوتیوب خود انتخاب کنید. از یک لوگو شکیل یا تصویری که نشان‌دهنده ماهیت فعالیت شما باشد استفاده کنید.

 

مرحله سوم: شخصی سازی کانال یوتیوب

بعد از ایجاد کانال Youtube زمان آن است تا دستی بر سر و روی کانال خود بکشید.

به این منظور، بر روی گزینه سفارشی کردن کانال کلیک کنید. برای شخصی سازی کانال باید از تب‌های  Layout، Branding  و Basic Info کمک بگیرید.

در قسمت اول که آیکون مداد دارد، می توانید نام کانال را تغییر دهید.

در قسمت دوم توضیحات کانال یوتیوب خود را بنویسید. این توضیح در قسمت معرفی کانال شما نمایش داده می شود.

آموزش ساخت کانال یوتیوب
آموزش تنظیمات کانال یوتیوب

لینک کانال یوتیوب شما هم در این قسمت قابل مشاهده می‌باشد که می توانید برای اشتراک گذاری با دیگران از آن استفاده کنید. در قسمت آخر صفحه هم می توانید راه های ارتباطی دنبال کنندگان با خود را ذکر کنید.
می‌توانید لینک اینستاگرام یا فیسبوک خود را در این قسمت قرار دهید.

هنگام ثبت این اطلاعات می‌توانید از کلمات کلیدی مرتبط با برند خود استفاده کنید. کلمات کلیدی می‌توانند شامل موضوعات مختلفی از جمله موضوع کانال، نوع فعالیت، نیازهایی که قرار است در این کانال درباره آنها تولید محتوا کنید و یا محصولات فروشگاه آنلاین شما باشد.

در قسمتbranding  می توانید لوگو و بنر کانال خود را بارگذاری کنید. اگر قصد استفاده از واتر مارک برای ویدئوهای خود دارید، می توانید آن را در این قسمت اضافه کنید.

سوالات متداول:

آموزش ساخت اکانت یوتیوب با گوشی چگونه است؟
تفاوت خاصی میان ساخت کانال یوتیوب در گوشی با کامپیوتر وجود ندارد؛ از همین آموزش می‌توانید استفاده کنید.

برای نیاز به ایجاد کانال یوتیوب نیاز به فیلترشکن می‌باشد؟
بله. استفاده از یوتیوب با محدودیت‌هایی همراه است، به این منظور از یک Vpn و یا پروکسی پر سرعت استفاده نمایید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *